Saturday, June 13, 2009

satu panggilan dari mesir......

sudah lama aku tidak mendengar suarenye yang lunak merdu bila bersyair.sahabatku yang diberi nama hasyida ni telah menelefonku beribu batu jauhnya dari malaysia....aku agak terharu bila menerima panggilannya yang semata-mata ingin berkongsi cerita tentang perjalanan hidup masing2.....selama sejam aku berborak dengan gadis yang sedang menuntut di universiti al azhar ni.banyak perkara yang telah ku ketahui tentang life sebagai student di negara padang pasir ni.selain dia ramai lg sahabat2 ku yang juga menuntut di mesir bersama-sama dengannya.semasa berborak aku merasakan bahawa jarak antara kami berdua sangat dekat walaupun pada hakikatnya jarak kami berdua beribu batu jauhnye.....inilah yang dikatakan nikmat yang telah dikurniakan ilahi kepada hambanya untuk memiliki teknologi perhubungan yang sangat cangih pada masa kini......alhamdulillah.....gadis ini ada menyatakan bahawa jejaka2 kat mesir kacak2 belaka.kemudian dengan nada gurauan ak berpesan kepadanya bahawa biar sekalipun jejaka di malaysia x sekacak 'unta2' kat sane namun hati yang ikhlas ni setia menanti kepulangan gadis2 malaysia kt sane.....hahahahaha....akhir kata aku mendoakan kejayaannya dunia dan akhirat...salam...

1 comment: