Friday, August 6, 2010

Kucing aku beranak!!!

Tengahari tadi pas abis kelas ak lepak2 la dengan kawan aku di surau kuliyyah engineering...seronok lepak2 di sini sebab ade aircond...huhu sejuknye....mase tu dah selesai solat zohor pastu rehat2 jap sebab kelas seterusnye lambat lagi nak mule...lepas tu tiba2 je ak dapat mesej dari mak aku di kampung...dlam mesej tu die cakap kucing ak yg diberi nama Betty ni dah beranak...ak mase tu mmg sangat2 terkejut dan gembira...mane tidaknye dah lame aku menunggu saat2 ni dan akhirnye kucing parsi aku ni berjaye gak dapat anak...mak aku cakap dapat dua ekor je anak kucing..sekor warne hitam+kelabu yang sekor lg warne putih+kelabu jugak...mesti comel anak kucing aku ni...ye la ibu die berbulu lebat so mesti anak2 die pun berbulu lebat gak...hehehe..ak pesan la kat mak aku ni suh jage anak2 kucing ni elok2 sebab mengikut pengalaman anak2 kucing yg berbaka parsi ni mmg susah sangat nak hidup...len la kalu kucing kampung mmg gerenti hidup punye...sekali beranak je 5 ke 6 ekor...tapi kucing parsi ni 2 ke 3 ekor shj..nampak kan perbezaannye...x sabar rasenye nak balik kampung raye ni...lambat lg la nampak gayenye...xpe2 sabar itu separuh daripada iman.....



yg kelabu tu la yg br saje bergelar ibu...

1 comment:

  1. Jenny..aq nak seekor anak kucing ko tue..
    nak3..
    aq beli r...
    bgtau kat mak ko..
    nak3........

    ReplyDelete